Stage, Paragliden & Kasteel de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bryan Rijk - WaarBenJij.nu Stage, Paragliden & Kasteel de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bryan Rijk - WaarBenJij.nu

Stage, Paragliden & Kasteel de Goede Hoop

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

05 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We zijn weer een paar weken verder en het leven is erg goed, hier in Kaapstad. De lente is inmiddels begonnen en het weer wordt nu erg warm. Dit weekend is het rond de 30 graden. Schijnt normaal te zijn. Maar voor mij als Nederlander is het toch wel wennen dat het in oktober nog zo warm is. Maar wel fijn natuurlijk! De laatste weken was het erg druk op m’n stage. Mijn bedrijf, Jenman Safaris, heeft ook een soort dochteronderneming, genaamd African Luxury Hideaways. Onder de naam van deze organisatie staat er een lodge in Zimbabwe, genaamd Elephants Eye. Voor deze lodge voer ik eigenlijk al mijn werkzaamheden uit. Afgelopen week stond er een voertuig op het punt van vertrekken om vervolgens naar Zimbabwe te gaan. Maar alle goederen en producten die de afgelopen weken gekocht waren, moesten mee met die auto naar de lodge. Dus alles moest in dozen worden gedaan en worden ingepakt in bubbeltjesplastic, zodat niets zou beschadigen. Er gaan producten mee, zoals een diesel generator, matrassen, t-shirts voor de gidsen, etc. Voor deze goederen heb ik de afgelopen weken prijzen gezocht bij heel veel bedrijven met als doel de goedkoopste te vinden. Daarvoor moest ik veel bedrijven bellen. En daar leer ik ontzettend veel van, want dit hoort óók bij een toeristische organisatie runnen.

Op mijn stage gaat het dus erg goed, maar daarnaast doe ik natuurlijk ook nog leuke dingen. Vorige week ben ik naar Kasteel de Goede Hoop geweest. Dit is het oudste koloniale gebouw van Zuid-Afrika. Dit diende vroeger als een fort gebouwd door de VOC, de Verenigde Oost-Indische Compagnie. Een gebouw met Nederlandse roots dus. Dat is toch wel een grappig idee als je daar rond loopt. Ik vind dat erg interessant. Het hoogtepunt was dat er een kanonschot werd afgevuurd. Oorverdovend. Maar zo ging dat vroeger dus, en dat vind ik wel leuk om te weten.

Verder heb ik gisteren ook iets heel tofs gedaan. Ik heb vanaf Signal Hill geparaglided. Dat was echt heel vet. Het weer was er perfect voor, dus ik had een geweldig uitzicht. Het was echt elke cent meer dan waard. Je kan tijdens de vlucht gewoon relaxen en genieten. Je moet alleen even rennen aan het begin, maar dat stelt niet veel voor. Maar het blijft natuurlijk een raar idee dat je daar hangt aan een parachute, maar wel heel leuk om een keer gedaan te hebben en dan ook nog met zo’n schitterende locatie als decor.

Ik ben ook al druk bezig met het plannen van mijn roadtrip die ik januari wil gaan doen. Ik ben van plan om een auto te huren en vervolgens de Garden Route te gaan doen met als ‘grande finale’ de hoogste bungy jump ter wereld. Daar kijk ik echt heel erg naar uit, maar zo ver is het nog lang niet. Daarover later meer. Komende weken worden hopelijk net zo leuk als de afgelopen weken, met onder andere een wedstrijd bezoeken van Ajax Cape Town! Ik kijk er naar uit.

Bryan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bryan

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 1879

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: