Stage - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bryan Rijk - WaarBenJij.nu Stage - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bryan Rijk - WaarBenJij.nu

Stage

Door: Bryan de Rijk

Blijf op de hoogte en volg Bryan

15 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Tijd voor een blog! Ik zit inmiddels al een paar weken in, naar mijn mening, één van de mooiste steden ter wereld; Kaapstad! Ik ga ging hier heen samen met Laura om stage te lopen naar aanleiding van mijn toeristische opleiding HTRO. Tot nu toe ben ik hier nu al bijna een maand en het bevalt echt ontzettend goed. Het weer is top (gem. 21 graden en veel zon, oh ja, het is nog winter hier!!) en mijn stage bedrijf, Jenman African Safaris, is ook echt een fijne plek om te werken. Iedereen is onwijs aardig en behulpzaam. Ik begon oorspronkelijk op de product/marketing-afdeling, maar dat bestond vrijwel en alleen uit websites aanpassen én blogs en nieuwsbrieven vertalen van het Engels naar het Duits. Nou kan ik wel een aardig woordje Duits spreken, maar het niveau lag toch iets te hoog. Daarom was het beter voor mij en het bedrijf om een overstap te maken naar de Operations-afdeling. Deze afdeling zorgt ervoor dat alles wat tijdens een tour nodig is, denk aan het eten in een accommodatie of het vervoer van de gasten naar het verblijf toe, geregeld is. Het is een vrij hectische afdeling, maar wel een echte uitdaging. Een uitdaging die ik graag wilde hebben. Mijn werkzaamheden zijn voornamelijk gegevens doorvoeren in excel-bestanden, contact onderhouden met leveranciers en zo nu en dan ook nog wat stukjes tekst vertalen van het Engels naar het, jawel, Nederlands! Op die manier blijf ik toch nog een beetje verbonden met de marketing-afdeling, ik ben dus een soort all-rounder.

Naast mijn stage hebben Lau en ik natuurlijk ook al het nodige gedaan in onze vrije tijd. Tot nu toe was de tafelberg het absolute hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk. Na een hike van 2,5 uur waren we eindelijk boven. Het uitzicht was ronduit adembenemend, echt schitterend. Verder zijn we natuurlijk al een paar keer uitgeweest op Longstreet, de uitgaanstraat van Kaapstad met alle barretjes en kroegjes. Afgelopen vrijdag zijn we naar Club 31 geweest met een aantal Nederlanders die we een week eerder ontmoet hadden. Club 31 is een club op de 31ste verdieping van hetzelfde gebouw waar ik dezelfde dag nog mijn visum had verlengd, best een gek idee. Maar wat een ongelofelijk vette club! Het mooiste aan deze stad is dat het allemaal niks kost. Halve liter bier voor zo'n €1,50 in een kroeg, €0,80 voor shotjes.. Het kost werkelijk waar niks.

Gelukkig heb ik nog wel even te gaan hier, want er valt nog genoeg te beleven!
Bryan


  • 16 September 2014 - 05:05

    Mirjam Heijst:

    Hi Bryan,

    Wat gaaf dat je helemaal in kaapstad zit voor je stage. Kan me indenken dat het 1 van de mooiste plekjes ter wereld is, alhoewel we hier in Australie ook super mooie plekjes hebben die adembenemend zijn. Inderdaad lekker he dat mooie weer. Hier vandaag ook 29.8 graden en het is nog maar lente, genieten hier ook minimaal 10 maanden van warm zonnig en mooi weer, ik zou niet meer kunnen wennen in nederland.

    Geniet van je ervaring daar, dit kunnen ze dus nooit meer van je afpakken.
    Ik ga je blog volgen, want dat vind ik onwijs gaaf.

    liefs en groetjes van je vroegere oppasmoeder. xx

  • 16 September 2014 - 21:16

    Esther Philippi:

    Wat fijn om te Horen dat je het zo naar je zin hebt.
    Leuk om je blog te lezen.
    Groetjes uit kaapverdie Esther en erwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bryan

Actief sinds 15 Sept. 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 1870

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: